Tvůrčí myšlenkové pochody bývají velkou záhadou a to dokonce i pro ty, kteří se jimi celý svůj život zabývají a studují je. Na jednu stranu neexistuje univerzální charakteristika, která by toto důležité myšlení dokázala popsat, nicméně existuje mnoho společných rysů, které mají všichni kreativní lidé společné. Například jsou velmi optimističtí, co se týče nových možných objevů, avšak k jejich dosažení obvykle využívají značnou dávku individualismu, který bývá určitou cestou k jejich novým, unikátním objevům.
V tradingu to samozřejmě není vůbec jinak, avšak nic není zadarmo. Například mysl musí být vždy perfektně soustředěna, aby mohla kvalitně zpracovávat nové nápady, které později dále upravuje a transformuje do nových „systémů“, na jejichž konci vznikají v případě tradingu zcela nové a jedinečné obchodní strategie, které jak známo tvoří základ obchodování.
Obchodníci a kreativita
Znamená to tedy, že každý obchodník, který se snaží najít ziskový obchodní systém, musí být také vysoce kreativní. Musí totiž ve své mysli neustále nacházet dostatečné množství nových nápadů, na základě čehož zkouší vytvářet nové obchodní strategie, které by bez značné dávky kreativního myšlení nebyl jinak schopen vytvořit.
Začít myslet kreativně, znamená začít se komplexně a naplno soustředit na daný problém. Je to stejné, jako když se snažíte něco postavit. Pokud se nebudete práci věnovat naplno a nebudete předem myslet na případné možné chyby, kterým je třeba se vyhnout, tak sice možná zdárně dokončíte svou stavbu, ale její funkčnost bude velmi omezena.
V obchodování bychom pak toto nastavení mysli mohli připodobnit k tomu, že z pohledu obchodníka a jeho jedinečného pohledu na věc je neustále třeba, aby si ve své mysli přesně stanovil, co od svého systému bude žádat a poté navíc začal přemýšlet o tom, co dalšího je nutné udělat, aby nakonec nebyl tento jeho výtvor, jen další stavbou s omezenou funkčností.
Kreativita v praxi
Je velice složité být kreativní, pokud je obchodování založeno na know-how někoho jiného. Proto je nutné, aby si obchodník vždy sám stanovil, jednak jaké obchody chce realizovat (dlouhodobé, long, short, …) a dále také, jaké přesné prvky k tomu hodlá navíc využívat (indikátory, zprávy, price action,…). Teprve ve chvíli, kdy má toto pevně rozhodnuto, tak až poté nastupuje jeho kreativní myšlení.
Upozornění: Obchodníci, kteří nemají jasně zvoleno, jaké obchody, ukazatele, grafy a tak dále, budou při tradingu využívat, pak končí často v bludném kruhu, kdy neustále mění své strategie, grafy, důležitá rozhodnutí a jejich vysněný cíl tím pádem zůstává stále stejně daleko, jako na počátku.
V tu dobu, kdy si trader jasně stanoví, kam a s jakými pomocníky chce dojít, tak, jak bylo řečeno, začíná jeho kreativní myšlení. Nyní je třeba začít pokládat otázky typu, co budu dělat, když? Například: Co když se trhy propadnou o x%? Být v tradingu kreativní, neznamená používat indikátor trochu jinak, než jak je uvedeno v mnohých návodech. Být kreativní znamená, začít používat indikátor zcela jedinečně, znát dopředu co nejvíce odpovědí pro případy (i pro takové, které se ještě nikdy dříve nestaly), které mohou v případě celé strategie nastat, to je unikátní kreativní myšlení, které obvykle na trzích odděluje vítěze a poražené.
Pokud máte zájem vyzkoušet si trading na vlastní kůži s prvotřídními obchodními podmínkami a profesionálním forex brokerem, pak neváhejte vyzkoušet náš demo účet, který je možné založit na našich stránkách zcela zdarma a bez rizika zde: www.purple-trading.com/cs
Přejeme mnoho ziskových obchodů!
Tým Purple Trading
info@purple-trading.com
+420 228 882 352 Po-Pá, 8-16h (CET)
Adresa kanceláře vázaného zástupce: Vinohradská 2828/151, Praha 3, Flora
www.purple-trading.com/cs
CFD jsou komplexními nástroji a nesou vysoké riziko rychlé ztráty veškerého Vašeho kapitálu v důsledku páky. 72,1% retailových investorů přichází o svůj kapitál během obchodování se CFD s tímto providerem.
(tento počet byl určen v rámci období od 1. července 2019 do 30. června 2020). Měli byste pečlivě zvážit, jestli rozumíte fungování CFD nástrojů a můžete-li si dovolit podstoupit tak vysoká rizika ztráty Vašeho kapitálu.
Obchodování na devizovém trhu s marží obnáší velkou míru rizika a nemusí být vhodné pro všechny investory. Obchodování s vysokou pákou může fungovat jak ve Váš prospěch, tak i proti Vám. Předtím, než se rozhodnete obchodovat na devizovém trhu, pečlivě zvažte své investiční cíle, úroveň zkušeností a ochotu podstoupit rizika. Existuje možnost, že utrpíte ztrátu části nebo celé výchozí investice, a proto není vhodné investovat peníze, které si nemůžete dovolit ztratit. V případě jakýchkoliv pochybností vyhledejte radu nezávislého finančního poradce.
Všechny názory, novinky, výzkumy, analýzy, ceny nebo jiné informace obsažené v tomto materiálu, jsou poskytovány jako obecný komentář k trhu a nepředstavují investiční poradenství. L.F. Investment Limited nenese žádnou odpovědnost za ztrátu nebo škodu, zahrnující mimo jiné ušlý zisk, která může vzejít přímo nebo nepřímo z použití nebo spoléhání se na takové informace.
Purple Trading je obchodní značka, vlastněná a provozována společností L.F. Investment Limited, licencovanou Kyperskou investiční společností, regulovanou CySEC, č. lic. 271/15.