Případ první, arogantní Venca
Byl žil jeden chlapec, jménem ... říkejme mu třeba Venca. Tento Venca, měl systém založený na jednom indikátoru, říkejme mu třeba "I", prostě indikátor "I". Tento Venca, pravděpodobně něco vydělal, marketing nebyl špatný, možná by se dalo říci, že byl v marketingu hodně dobrý. Jeho transparentnost byla také velmi dobrá, co dokonce dělal, dával lidem přihlašovací údaje do jeho platformy, bohužel jenom do dema. Tento Venca, pořádal školení mimo Českou republiku, v exotickém Egyptě, kde u moře školil své klienty, na tom není nic špatného. Jeho vyjadřování bylo ale kolikrát velmi arogantní, používal pojmy jako: "přeji panu X spokojené chození do kolbenky, protože tam patří", ano se silnými slovy to Venca uměl.
Při sledování jeho dema, byla vidět jedna věc: O zas tak robustní systém nešlo!, když mu indikátor I něco ukázal tak vstoupil, a když šel trh proti němu, tak tvrdě přikupoval do ztráty, tudíž v podstatě o žádný systém nešlo. Na demu se dělo toto: účet stoupal a stoupal velmi hezky, až vyskytl problém,....Venca pozice držel a držel, až najednou musel uznat ztrátu a přišel drtivou většinu zisků. Co se dělo na jeho sociálních sítích?, objevovaly se tyto hlášky: "kdo si nedokáže představit ztrátu 20% nemá na burze nic dělat", on sám napsal: "za roku tento výplach bude na mé equity jako jedno zaškobrtnutí a nebude ani pořádně vidět". Toto bylo ale jenom Vencovo přání. Potom se objevila informace, že Venca si dal přestávku od indikátoru "I" a asi i pravděpodobně od celého tradingu. Na sociálních sítích profil jeho obchodního systému zmizel, po traderovi Vencovi jako by se slehla zem.
Co se ale děje teď?, nikdo neví, třeba Venca už vůbec netraduje, třeba se Venca k tradingu zase vrátil, a snaží se dělat trading lépe a správně a je možné, že se to nesnaží troubit do světa, a je možné že se mu daří, což by bylo určitě jenom dobře.
Případ druhý: Petr a Pavel
Druhý případ bude krátký. Byla jednou jedna dvojka, říkejme jim třeba Petr a Pavel. Tito dva Petr a Pavel si založili svůj vlastní fond. Ovšem Petr a Pavel se také prezentovali nějak na sociálních sítích. Marketingově to měli také hezky uděláno, měli takový podle mě zajímavý leták. Na něm byly informace o strategii, vše vypadalo dobře a solidně.
Problém ovšem byly skutečné výsledky.
Případ třetí: Matka Tereza
Toto je případ, na který jsem narazil já osobně, a přiznávám je to tedy síla. Mě osobně se podařilo dostat dále než k prvotní komunikaci, a popravdě ani jsme se dále dostat nechtěl. Způsob mluvy jsem se podle mě nedá nazvat jinak než Matka Tereza!, i když hlavní aktér není žena, ale muž.
Vydělává jenom chvíli, ale hlavně musí prodávat signály a tvrdí že chce pomáhat
Závěr
Jedno české přísloví říká: "Důvěřuj ale prověřuj", ale prověřovat je opravdu nutné.
Chtělo by to sundat tu aroganci a povýšenost. Když to vše tak dobře jde, tak proč to všem hned nabízet jako bych byl extra velký profesionál, což prostě nejsem, jenom si to o sobě myslím.
Právě jsem zjistil, že Venca z prvního případu s největší pravděpodobností pokračuje ve své pofidérní činnosti dále, sice jinou formou, ale pokračuje jiným způsobem než by se mělo. A ve mě hlodá červ pokušení zveřejnit jeho pravé jméno. Nezveřejním, myslím že bude lepší, když bude každý mnohem více prověřovat než důvěřovat a také více měřit než řezat, potom se bude dařit minimalizovat případné škody.