Důvěra spotřebitelů v USA nejvyšší za 7 let
Spotřebitelská důvěra ve Spojených státech se v polovině tohoto měsíce vyhoupla na nové maximum za více než sedm let. Náladu spotřebitelů podpořil růst zaměstnanosti a levnější benzin. Vyplývá to z výsledků průzkumu agentury Reuters a Michiganské univerzity.
Předběžná hodnota indexu důvěry stoupla na 89,4 bodu z úrovně 86,9 bodu z konce října. Dostala se tak nejvýše od července 2007 a překonala očekávání analytiků.
Ukazatel, který vystihuje, jak spotřebitelé hodnotí současnou hospodářskou situaci, vzrostl o téměř pět bodů na 103,0 bodu. Index spotřebitelských očekávání se zvýšil o jeden bod na 80,6 bodu.
Očekávání růstu příjmů jsou ale nadále nízká a zůstávají pod očekávanou inflací. "Většina domácností stále očekává pokles životní úrovně," uvedl ke zprávě šéf průzkumu Richard Curtin.
Ekonomové sledují údaje o spotřebitelské důvěře velmi pozorně a snaží se z nich odvodit budoucí vývoj spotřebitelských výdajů. Kategorie spotřebních výdajů se na hrubém domácím produktu USA podílí asi dvěma třetinami.
Tempo růstu ekonomiky USA ve třetím čtvrtletí zpomalilo na 3,5 procenta ze 4,6 procenta ve druhém kvartálu. Ekonomové předpovídají pro celý rok růst kolem tří procent. To by představovalo nejlepší celoroční výkon od roku 2005.
Zdroj: Reuters, ČTK, University of Michigan
Čtěte více
-
Důvěra spotřebitelů v listopadu klesla, podnikatelé jsou mírně optimističtější
Důvěra v českou ekonomiku v listopadu podruhé za sebou stoupla. Souhrnný indikátor důvěry vzrostl meziměsíčně o 0,3 bodu na 93,1 bodu při rozdílném vývoji jeho složek. Zatímco důvěra podnikatelů mírně stoupla, zejména díky většímu optimismu ve stavebnictví, mezi spotřebiteli naopak klesla. Vyplývá to z údajů, které dnes zveřejnil Český statistický úřad (ČSÚ). -
Důvěra spotřebitelů v německou ekonomiku se mírně zlepšila
Důvěra spotřebitelů v německou ekonomiku se na konci roku mírně zlepšila. Ukázal to průzkum, který dnes zveřejnily instituty GfK a NIM. Index spotřebitelské důvěry na leden se zvýšil o 1,8 bodu na minus 21,3 bodu ze zpřesněné hodnoty minus 23,1 bodu z předchozího měsíce. Analytici v anketě agentury Reuters zlepšení očekávali, ale pouze na minus 22,5 bodu. -
Důvěra spotřebitelů v německou ekonomiku se výrazně zhoršila
Důvěra spotřebitelů v německou ekonomiku se výrazně zhoršila. Ukázal to průzkum, který dnes zveřejnily instituty GfK a NIM. Index spotřebitelské důvěry na prosinec klesl na minus 23,3 bodu, a nachází se tak zhruba na stejné hodnotě jako loni v prosinci. Analytici v anketě agentury Reuters ovšem očekávali menší pokles, a to na hodnotu minus 18,6 bodu. -
Důvěra spotřebitelů v Německu je lepší
Nálada německých spotřebitelů se nad očekávání zlepšila. Vyplývá to z dnes zveřejněného průzkumu společnosti GfK, jejíž index spotřebitelské důvěry na únor stoupl na 10,8 bodu z lednových 10,5 bodu. Analytici odhadovali únorovou hodnotu 10,3 bodu. Spotřebitelé jsou ochotnější utrácet, protože věří v růst svých příjmů a neodrazují je ani obavy o dopad odchodu Británie z Evropské unie na vývoj ekonomiky, hodnotí GfK. -
Důvěra spotřebitelů v Německu na 6letém maximu
Nálada mezi německými spotřebiteli vzrostla sedmý měsíc za sebou a je na novém maximu od září 2007... -
Důvěra spotřebitelů v USA dále posílila
Spotřebitelská důvěra ve Spojených státech se dostala v prosinci na maximum za téměř osm let. Náladu... -
Důvěra spotřebitelů v USA je nečekaně horší
Spotřebitelská důvěra ve Spojených státech se v březnu překvapivě zhoršila, zejména kvůli horšímu hodnocení... -
Důvěra spotřebitelů v USA mírně stoupla
Spotřebitelská důvěra ve Spojených státech se v únoru mírně zvýšila, a to navzdory negativním dopadům mimořádně... -
Důvěra spotřebitelů v USA nečekaně roste
Spotřebitelská důvěra ve Spojených státech v srpnu překvapivě stoupla a spotřebitelé současnou... -
Důvěra spotřebitelů v USA nečekaně stoupla
Spotřebitelská důvěra ve Spojených státech po poklesu v předešlém měsíci v prosinci nečekaně stoupla... -
Důvěra spotřebitelů v USA překvapivě klesla
Spotřebitelská důvěra ve Spojených státech v srpnu nečekaně klesla, a dostala se tak na nejnižší úroveň... -
Důvěra spotřebitelů v USA se citelně zlepšila
Spotřebitelská důvěra ve Spojených státech se v září citelně zlepšila, zejména díky optimismu spotřebitelů... -
Důvěra spotřebitelů v USA v květnu stoupla
Důvěra amerických spotřebitelů v tamní ekonomiku se v květnu dostala na nejvyšší úroveň za více než pět let... -
Důvěra spotřebitelů v USA v lednu vzrostla
Spotřebitelská důvěra ve Spojených státech v lednu pokračovala druhý měsíc ve výrazném oživování a její... -
Důvěra spotřebitelů v USA v říjnu klesla
Spotřebitelská důvěra ve Spojených státech se v říjnu dostala na nejnižší úroveň od konce loňského roku... -
Důvěra spotřebitelů v USA v září klesla
Spotřebitelská důvěra ve Spojených státech se v září propadla na pětiměsíční minimum kvůli obavám ze stoupajících... -
Důvěra spotřebitelů v USA vzrostla
Spotřebitelská důvěra ve Spojených státech vzrostla v srpnu na nové maximum za téměř sedm let. Zlepšilo... -
Důvěra spotřebitelů v USA vzrůstá
Spotřebitelská důvěra ve Spojených státech se v březnu vyšplhala na nejlepší úroveň za více než šest let. Důvodem je... -
Důvěra účetních v globální ekonomiku v 1. čtvrtletí rekordně vzrostla
Důvěra v globální ekonomiku v prvním čtvrtletí 2021 rekordně vzrostla, vyplývá z průzkumu mezi finančními profesionály, který uskutečnila Asociace certifikovaných účetních (ACCA). Nárůst byl největší za 12 let, kdy se průzkum koná. Do konce tohoto roku by se podle něj mohla ekonomika vrátit na stejnou úroveň jako před pandemií covid-19. Rostou však obavy z inflace a nejistota v ekonomice stále trvá. -
Důvěra v českou ekonomiku druhý měsíc po sobě klesla, u spotřebitelů i firem
Důvěra v českou ekonomiku druhý měsíc po sobě klesla. V srpnu se snížila proti červenci o 1,4 bodu na hodnotu 93,7, uvedl dnes na webu Český statistický úřad (ČSÚ). Pesimističtější než v červenci jsou spotřebitelé i podnikatelé, ze sledovaných oborů důvěra podnikatelů v ekonomiku vzrostla jen v průmyslu. V meziročním srovnání je celková důvěra vyšší, před rokem byla na hodnotě 93,4.