Sobota 21. prosince 2024 18:53
reklama
RebelsFunding
reklama
Fintokei StartTrader
reklama
eightcap krypto
reklama
RebelsFunding

Nápojová válka: Coca-Cola a Pepsi hrají s různými míči

17.02.2023 10:08  Sekce: Burzovní zpravodajství  Tisk

Reklamní bitva mezi společnostmi Coca-Cola a Pepsi pokračuje a oba nápojoví giganti si rozdělili hlavní soutěže. Poté, co společnost Cola sponzorovala mistrovství světa ve fotbale, její konkurent Pepsi si vzal na starost nedělní Super Bowl, největší zápas ‚‚jiného‘‘ fotbalu. 

Letošní finále šampionátu v americkém fotbale bylo již třetí v řadě bez přítomnosti reklam Coca-Coly, čímž se uvolnila cesta pro Pepsi. V reklamách Pepsi se mimojiné objevili známí herci, jako Ben Stiller a Steve Martin, kteří propagovali nápoje této značky s nulovým obsahem cukru.

Podle společnosti Nielsen přilákal přenos Super Bowlu, který v neděli večer vysílala stanice Fox, v průměru 113 milionů diváků. To je o 1 % více než loňský zápas, ale také třetí největší televizní program všech dob. Větší sledovanost zaznamenaly pouze další dva televizní přenosy Super Bowlu: zápas v roce 2015 (114,4 milionu) a zápas v roce 2017 (113,7 milionu). Nejvyšší sledovanost dosáhla více než 118 milionů diváků při sledování tradiční poločasové show, která byla prvním živým vystoupením Rihanny po pěti letech. Ceny reklamy během celého zápasu se odhadovaly na 6 až více než 7 milionů dolarů za 30sekundové sloty. 

Společnost Coca-Cola sice nebyla přítomna s reklamou na Super Bowlu, ale realizuje vlastní sportovní a digitální marketingový plán zaměřený na větší zapojení svých zákazníků. Společnost, která je dlouhodobým sponzorem FIFA od roku 1974 a mistrovství světa ve fotbale od roku 1976, zmínila, že její kampaň během mistrovství světa ve fotbale 2022 v Kataru vytvořila digitální zážitky pro fanoušky, přičemž více než 5 milionů z nich mělo přístup k její vlastní digitální platformě - Fan Zone. Také partnerství se společností Panini, oficiálním albem samolepek mistrovství světa, přineslo o 400 % více interakcí než při předchozím mistrovství světa 2018 s 28 miliony skenů produktových štítků od fanoušků, kteří si vyměňovali fyzické a digitální samolepky.

I pro Pepsi přinesl tento rok změnu. Pepsi sice měla během Super Bowlu reklamy, ale rozhodla se ukončit desetileté sponzorování poločasové show. NFL jej udělila společnosti Apple (APPL), přičemž letošní poločasovou show sponzoroval Apple Music. Rihanna za své vystoupení nedostala honorář, protože NFL neodměňuje vystupující umělce, ale hradí jim výdaje a náklady na pokrytí celé produkce. I když účinkující v poločase nedostávají od NFL zaplaceno, mají umělci alespoň možnost propagovat svá nejnovější alba nebo singly a zvýšit návštěvnost svých nadcházejících turné nebo nejnovějších projektů u stovek milionů diváků po celém světě. V roce 2020 společnost Spotify oznámila, že při vystoupení Shakiry v poločase Super Bowlu LIV vzrostl počet streamů o 230 %, zatímco u Jennifer Lopez se po její účasti ve stejné show zvýšil o 335 %.

Pro společnost PepsiCo Inc. (PEP) byl rok 2022 úspěšný - i ve fotbalovém utkání, které se hrálo ve zbytku světa, Pepsi sice nebyla mezi sponzory mistrovství světa, ale trofej poprvé zvedl nad hlavu hvězdný fotbalista společnosti Lionel Messi. Společnost oznámila organický nárůst tržeb o 14,4 %, zisk na akcii za celý rok činil 6,79 dolaru a čisté tržby přesáhly 86 miliard dolarů. Největší podíl na tom mají nápoje Pepsi Beverages North America, následované Frito Lay - potravinářskou odnoží společnosti - a podnikem v Evropě. Ten však byl ovlivněn konfliktem na Ukrajině, který vykázal 207% pokles provozního zisku. V roce 2023 Pepsi očekává zvýšení organických příjmů o 6 %, vyplacení o 10 % vyšší dividendy akcionářům, kterým vyplatí 6,7 miliardy dolarů, a zpětný odkup akcií v hodnotě jedné miliardy dolarů.

Také konkurenční Coca-Cola (KO) měla v roce 2022 velmi dobré výsledky. Za celý rok vzrostly čisté tržby o 11 % na 43,0 miliardy dolarů a organické tržby o 16 %. Také společnost vykazuje vyšší provozní marži, a to 22,7 % oproti 22,1 % před rokem. V Evropě však jednotkový objem balení ve 4. čtvrtletí poklesl o 5 %, protože silný růst v západní Evropě byl kompenzován pozastavením činnosti v Rusku. Pro rok 2023 vidí Coca-Cola organický nárůst tržeb o 7 až 8 %. Společnost odhaduje zisk na akcii ve výši 2,58 až 2,60 dolaru. Pro investory, kteří mají strategii zisku dividend, jsou zprávy přicházející od obou společností velmi příznivé. 

Autor: Bogdan Maioreanu, analytik ve společnosti eToro pro Rumunsko

Sdílení článku: 
   

Čtěte více

Forex - doporučené články:

Co je FOREX?
Základní informace o finančním trhu FOREX. Forex je obchodování s cizími měnami (forex trading) a je zároveň největším a také nejlikvidnějším finančním trhem na světě.
Forex pro začátečníky
Forex je celosvětová burzovní síť, v jejímž rámci se obchoduje se všemi světovými měnami, včetně české koruny. Na forexu obchodují banky, fondy, pojišťovny, brokeři a podobné instituce, ale také jednotlivci, je otevřený všem.
1. část - Co to vlastně forex je?
FOREX = International Interbank FOReign EXchange. Mezinárodní devizový trh - jednoduše obchodování s cizími měnami - obchodování se směnnými kurzy.
VIP zóna - Forex Asistent
Nabízíme vám jedinečnou příležitost stát se součástí týmu elitních obchodníků FXstreet.cz. Ve spolupráci s předními úspěšnými obchodníky jsme pro vás připravili unikátní VIP skupinu (speciální uzavřená sekce na webu), až doposud využívanou pouze několika profesionálními tradery, a k tomu i exkluzivní VIP indikátory, doposud úspěšně používané pouze k soukromým účelům. Nyní se vám otevírá možnost stát se součástí této VIP skupiny, díky které získáte jedinečné know-how pro obchodování na forexu, výjimečné VIP indikátory, a tím také náskok před drtivou většinou ostatních účastníků trhu.
Forex brokeři - jak správně vybrat
V podstatě každého, kdo by chtěl obchodovat forex, čeká jednou rozhodování o tom, s jakým brokerem (přeloženo jako makléř/broker nebo zprostředkovatel) by chtěl mít co do činění a svěřil mu své finance určené k obchodování. Velmi rád bych vám přiblížil problematiku výběru brokera, rozdíl mezi jednotlivými typy brokerů a v neposlední řadě uvedu několik příkladů nejznámějších z nich.
Forex robot (AOS): Automatický obchodní systém
Snem některých obchodníků je obchodovat bez nutnosti jakéhokoliv zásahu do obchodu. Je to pouhá fikce nebo reálná záležitost? Kolik z nás věří, že "roboti" mohou profitabilně obchodovat? Na jakých principech fungují?
Forex volatilita
Forex volatilita, co je volatilita? Velmi užitečným nástrojem je ukazatel volatility na forexu. Grafy v této sekci ukazují volatilitu vybraného měnových párů v průběhu aktuální obchodní seance.
Forex zůstává největším trhem na světě
V dnešním článku se podíváme na nejnovější statistiky globálního obchodování na forexu. Banka pro mezinárodní vyrovnání plateb (BIS) totiž před pár týdny zveřejnila svůj pravidelný tříletý přehled, ve kterém detailně analyzuje vývoj na měnovém trhu. BIS je označována jako "centrální banka centrálních bank". Je nejstarší mezinárodní finanční organizací a hraje klíčovou roli při spolupráci centrálních bank a dalších institucí z finančního sektoru. Dnešní vzdělávací článek sice nebude zcela zaměřen na praktické informace z pohledu běžného tradera, ale i přesto přinese zajímavé a důležité poznatky.

Nejnovější články:


Naposledy čtené:

Forex brokeři
reklama
Investingfox Nastroje