Automobilky na Slovensku
Automobilky na Slovensku se postupně vracejí k režimu před krizí
26.05.2020 Závody čtyř automobilek na Slovensku se postupně přibližují režimu výroby z období před přerušením produkce kvůli dopadům pandemie nemoci covid-19. Vyplývá to z vyjádření jednotlivých továren. Automobilový průmysl je hlavním motorem slovenské ekonomiky.
Další články k tématu Automobilky na Slovensku
Automobilový průmysl napříč globálním trhem
18.02.2019 Rok 2019 se neprojevuje v kladných číslech zejména u automobilky Volkswagen. Produkce automobilového průmyslu se loni naopak zvýšila na Slovensku.
Volvo Cars hodlá zdvojnásobit kapacitu chystané továrny na Slovensku
13.09.2023 Švédská automobilka Volvo Cars plánuje zdvojnásobit původně ohlášenou výrobní kapacitu své připravované továrny na východě Slovenska, kde bude vyrábět elektromobily. To by znamenalo, že kapacita závodu dosáhne půl milionu vozidel ročně. Vyplývá to z investičního záměru, který skupina Volvo předložila slovenským úřadům. Automobilový průmysl je už teď hlavním motorem ekonomiky Slovenska, které je v přepočtu na obyvatele největším výrobcem aut na světě.
Automobilky kvôli vyšším mzdám zo Slovenska neodídu. Lebo sú tu z iného dôvodu
10.07.2017 Všemožné reakcie na štrajk vo Volkswagene ma utvrdili v tom, že tu panuje jeden veľký mýtus tom, že automobilový priemysel je u nás taký veľký pre to, lebo sa v západnej Európe jedného krásneho dňa spakovali fabriky kvôli mzdám a odišli na Slovensko (nehovorím len o automobilkách, ale aj o subdodávateľoch). Keďže slovenskému automobilovému priemyslu spomedzi európskych investorov dominujú tí nemeckí, tak by podľa tejto logiky malo v Nemecku ubúdať pracovných miest v automobilovom priemysle.
Jaguar Land Rover otevře novou továrnu na Slovensku
02.11.2018 Automobilka Jaguar Land Rover nám bude zase mnohem blíž. Na Slovensku se otevírá továrna na výrobu automobilů Jaguar a...
Škoda Auto posílila pozici jedničky na Slovensku, nejprodávanější byly octavie
22.01.2024 Automobilka Škoda Auto si loni upevnila pozici jedničky na slovenském trhu s novými osobními automobily, nejprodávanějším modelem tam byly vozy Octavia. Vyplývá to z údajů, které ČTK poskytl místní svaz automobilového průmyslu.
Rozbřesk: Evropský automobilový trh se vzpamatovává. Zatím
16.11.2017 Růst české ekonomiky stojí a padá s průmyslem, především tím automobilovým, který se díky své expanzi stal největším tuzemským oborem s téměř desetiprocentním podílem na HDP. Sice z pohledu počtu vyrobených aut na obyvatele ČR zaostává za Slovenskem, nicméně to nijak nesnižuje význam automobilek pro současný ani budoucí vývoj tuzemského hospodářství. Jde přitom o průmysl orientovaný především na export do zemí EU, a proto každé nové číslo o prodejích, respektive registracích osobních automobilů v Evropě zaslouží pozornost. O to více, že boom evropského automobilového trhu trvá už od roku 2013 a stále více se na mysl vkrádá otázka, jak dlouho to ještě může vydržet poté, co domácnosti začaly realizovat dříve odkládané nákupy aut a firmy obnovu svých vozových parků.
Evropský automobilový trh zatím nestagnuje
08.12.2017 Růst české ekonomiky jde těsně ruku v ruce s průmyslem a je to poznat na jejím výkyvu nahoru i dolů. Především jde o náš automobilový trh. Ten se právě díky své expanzi stal asi největším tuzemským oborem s 10 % podílu na HDP. Z pohledu počtu vyrobených aut na jednoho obyvatele ČR náš trh sice o něco zaostává za Slovenskem, přesto to nijak nesnižuje význam našich automobilek pro současný i budoucí vývoj v oblasti tuzemského hospodářství.
V zemích střední a východní Evropy měly loni nejvyšší obrat polské firmy
19.11.2021 V zemích střední a východní Evropy loni v době pandemie měly největší obrat opět polské firmy. Následovaly české podniky, které si podržely druhou příčku z předchozího roku. Zjistil to průzkum mezinárodní společnosti Coface, která se zabývá úvěrovým pojištěním a řízením rizik a každoročně vyhodnocuje 500 největších společností ve střední a východní Evropě.
Nemci vyvracajú známy blud. Roboty prácu neberú.
15.01.2018 Minulý týždeň vyšiel prieskum Európskej komisie ohľadom najväčších problémov podnikateľov. V Nemecku prudko poskočila kategória nedostatok pracovnej sily. Viac ako 20% firiem to ju hlási ako primárny dôvod, ktorý im bráni v ďalšom rozširovaní produkcie (teda v ďalších investíciách). To je s odstupom najviac v histórii tejto štatistiky, ktorá sa datuje do roku 1985.
Česko se může stát „Detroitem Evropy“, kvůli nástupu elektromobility, varuje agentura Bloomberg. ČR selhává v lákání zahraničních investorů, výrazně zaostává i za Maďarskem a Polskem
08.01.2024 Americké město Detroit, symbol automobilové výroby 20. století, se především v důsledku globální finanční krize let 2008 a 2009 a úpadku tamní produkce aut stalo nakonec také symbolem ekonomické devastace a krachu. Pád tamních automobilek General Motors a Chrysler z něj učinil „město duchů“, plné opuštěných, chátrajících fabrik, v němž míra nezaměstnanosti stoupala ke 30 procentům, podle některých odhadů dokonce atakovala hranici 50 procent. Agentura Bloomberg ve svém dnešním článku varuje, že Česko se může proměnit v „Detroit Evropy“, podobně jako Slovensko.
Související klíčová slova:
Reuters | Volkswagen | Automobilový průmysl | ČTK | Automobilky | PSA | Průmysl | Prohlášení | Situace | Pandemie | COVID-19 | Vývoj | Pandemie nemoci COVID-19 | Pandemie nemoci | Ekonomiky | Manažerka | Jaguar Land Rover | Jaguar | Land Rover | Kia
Nejčastější klíčová slova:
USD | EUR | Pozice | USA | Index | Výhled | Trh | Rezistence | Reuters | Banky | ČTK | Banka | Obchodování | Růst | Indikátor | Trading | Pokles | FOREX | Cena | Pivot