Pokud chcete být úspěšný jako obchodník, musíte mít obchodní strategii a správný obchodní plán pro každý obchod, který uděláte. Jakmile si zvolíte svou obchodní strategii, měli byste se jí chvíli držet, abyste viděli, zda přináší pozitivní výsledky v současném tržním prostředí. Mnoho obchodníků, zejména začátečníků, nedokáže ocenit důležitost důslednosti v obchodování. Rychle přepínají mezi obchodními strategiemi, pokud některé obchody jdou špatným směrem.
To je hlavní chyba, protože obchodování je hra pravděpodobnosti. Abyste se stali ziskovými tradery, nemusíte mít pokaždé pravdu ohledně budoucího směřování tržní ceny. Místo toho potřebujete obchodní strategii se slušným poměrem rizika/zisku na jeden obchod a správný poměr počtu ziskových a ztrátových obchodů.
Zaměřte se na míru rizika své strategie. Chcete-li otestovat jakoukoli obchodní strategii, musíte provést určitý počet obchodů. Proto musíte omezit riziko v každém obchodu, který provedete, abyste měli příležitost otestovat různé obchodní strategie. Matematika je jednoduchá. Pokud riskujete jen 2 % svého účtu v každém obchodu, budete muset provést 50 ztrátových obchodů v řadě, abyste přišli o svůj obchodní kapitál. To je krajně nepravděpodobný scénář.
Své obchody pak velmi důkladně analyzujte. Ziskové obchodování vyžaduje pravidelnou analýzu obchodů, která vám poskytne příležitost dozvědět se, co v současném tržním prostředí funguje – a co je ještě důležitější, také to, co nefunguje. Abyste ze své analýzy vytěžili to nejlepší, budete muset dodržovat určitou strategii (jak je uvedeno výše, konzistence je klíčem k úspěchu v obchodování). Pokud budete obchodovat spíše na základě svého „vnitřního pocitu“ než pomocí dobře nadefinované strategie, nebude co analyzovat. Vaše výsledky budou zkrátka náhodné.
Shrnutí
Začínající obchodníci na všech trzích mají před sebou celkem těžkou práci v několika oblastech. Aby uspěli, měli by se držet radami zkušenějších, pokud možno již profesionálních traderů. Pokud s tradingem začínáte, nezapomínejte na rady uvedené výše ohledně obchodního plánu, nastavení strategie při posouzení rizika a především důkladně analyzujte své obchody a učte se ze svých chyb.
Gabriel Štefaňák
Dukascopy Europe