Spotřebitelská důvěra v eurozóně vzrostla
Spotřebitelská důvěra v eurozóně v listopadu vzrostla na maximum za téměř 17 let a její index se poprvé od roku 2001 dostal do kladných čísel. Ve svém rychlém odhadu to dnes oznámila Evropská komise (EK). Index důvěry vystoupil na 0,1 bodu z říjnových minus 1,1 bodu.
Ekonomové v anketě agentury Reuters v průměru očekávali, že indikátor vystoupí pouze na minus 0,8 bodu.
V celé Evropské unii se index spotřebitelské důvěry zvýšil na minus 0,7 bodu z minus 1,6 bodu v říjnu.
Spotřebitelské výdaje byly v uplynulých dvou letech motorem hospodářského oživení v Evropě. Podle posledních údajů Eurostatu ekonomika eurozóny i celé Evropské unie vzrostla ve třetím čtvrtletí ve srovnání s předchozími třemi měsíci o 0,6 procenta. Tempo růstu tak mírně zpomalilo z 0,7 procenta v předchozích třech měsících.
Meziročně se hrubý domácí produkt (HDP) v eurozóně i v EU zvýšil o 2,5 procenta. Ve druhém čtvrtletí ekonomika 19 zemí platících eurem stoupla o 2,3 procenta a ekonomika evropské osmadvacítky o 2,4 procenta.
Zdroj: Reuters, ČTK, EK, Eurostat
Čtěte více
-
Spotřebitelská důvěra v eurozóně se překvapivě snížila
Spotřebitelská důvěra v eurozóně se v červenci překvapivě snížila po předchozích dvou měsících růstu za sebou. Vyplývá to ze včerejších údajů Evropské komise. Index spotřebitelské důvěry v eurozóně se v červenci snížil na minus 15 bodů z minus 14,7 bodu v předchozím měsíci. Analytici přitom očekávali nárůst indexu na minus 12 bodů, napsala agentura Reuters. -
Spotřebitelská důvěra v eurozóně se v září vrátila k růstu
Spotřebitelská důvěra v eurozóně se v září zvýšila, čímž skončil její tři měsíce trvající pokles. Vyplývá to ze... -
Spotřebitelská důvěra v eurozóně se zlepšila
Důvěra spotřebitelů v zemích platících eurem se tento měsíc zlepšila víc, než se očekávalo. Vyplývá to... -
Spotřebitelská důvěra v eurozóně se zvýšila
Spotřebitelská důvěra v eurozóně i v celé Evropské unii se v březnu zvýšila. Vyplývá to z dnešní zprávy Evropské komise. Index důvěry pro eurozónu stoupl o 1,2 bodu na minus pět bodů. Analytici přitom podle agentury Reuters očekávali nárůst pouze o půl bodu. -
Spotřebitelská důvěra v eurozóně stoupla
Spotřebitelská důvěra v eurozóně se v dubnu zvýšila, zůstala však hluboko pod svým dlouhodobým... -
Spotřebitelská důvěra v eurozóně stoupla
Spotřebitelská důvěra v zemích platících eurem se v prosinci mírně zlepšila. Evropská komise (EK) dnes... -
Spotřebitelská důvěra v eurozóně výrazně vzrostla
Spotřebitelská důvěra v eurozóně v lednu výrazně vzrostla, a mohla by tak podpořit pokračující hospodářské... -
Spotřebitelská důvěra v eurozóně vystoupila nejvýše za tři a půl roku
Spotřebitelská důvěra v eurozóně se v červnu díky postupnému uvolňování koronavirových restrikcí vyšplhala na nejvyšší úroveň za tři a půl roku. Vyplývá to podle agentury Reuters ze včerejších údajů Evropské komise. -
Spotřebitelská důvěra v eurozóně v závěru roku nečekaně klesla
Spotřebitelská důvěra v eurozóně se v prosinci překvapivě snížila. Evropská komise v pátek uvedla, že index důvěry tento měsíc klesl na minus 8,1 bodu z listopadových minus 7,2 bodu. Analytici přitom v anketě agentury Reuters předpovídali nárůst indexu na minus 7,0 bodu. -
Spotřebitelská důvěra v eurozóně vzrostla
Spotřebitelská důvěra v eurozóně se v květnu již třetí měsíc za sebou zvýšila, její nárůst nicméně zaostal za očekáváním analytiků. Vyplývá to z údajů, které dnes zveřejnila Evropská komise. -
Spotřebitelská důvěra v eurozóně značně klesla
Spotřebitelská důvěra v eurozóně v prosinci klesla na nejnižší úroveň za téměř dva roky. Vyplývá to z údajů, které dnes zveřejnila Evropská komise. Index, který důvěru měří, klesl na minus 6,2 bodu z listopadových minus 3,9 bodu. -
Spotřebitelská důvěra v EU v červnu pokračovala v oživení
Spotřebitelská důvěra v Evropské unii i v samotné eurozóně se v červnu druhý měsíc za sebou zvýšila poté, co v dubnu kvůli koronavirové pandemii sestoupila do blízkosti rekordních minim z období hospodářské recese v roce 2009. Vyplývá to ze zprávy, kterou dnes zveřejnila Evropská komise. -
Spotřebitelská důvěra v Irsku na 5letém maximu
Spotřebitelská důvěra v Irsku se tento měsíc vyšplhala na téměř pětileté maximum díky poklesu obav ohledně... -
Spotřebitelská důvěra v Itálii na rekordním minimu
Spotřebitelská důvěra v Itálii se v listopadu propadla na rekordní minimum kvůli nepříznivým... -
Spotřebitelská důvěra v Maďarsku se dostala nejvýše za téměř dva roky
Spotřebitelská důvěra v Maďarsku se v lednu vyšplhala na nejvyšší úroveň za téměř dva roky. S odvoláním na údaje výzkumného institutu GKI o tom informovala agentura Bloomberg. Údaje jsou podle ní první jasnou známkou zotavování maďarské ekonomiky, která se v poslední době potýkala s recesí a mimořádně vysokou inflací. -
Spotřebitelská důvěra v Německu klesla
Spotřebitelská důvěra v Německu poprvé od loňského října klesla, dolů ji tlačí obavy ohledně osudu silně... -
Spotřebitelská důvěra v Německu klesla
Spotřebitelská důvěra v Německu se poprvé za šest měsíců zhoršila, nepříznivě ji zasáhly zejména obavy... -
Spotřebitelská důvěra v Německu klesla více, než se čekalo
Spotřebitelská důvěra v Německu klesla kvůli druhé vlně koronaviru více, než se čekalo. Množící se případy nákazy přiměly Němce otevírat peněženky s větším rozmyslem, mnozí se obávají infekce nebo dopadů krize na svou životní úroveň. Vyplývá to z dnes zveřejněných údajů institutu GfK. -
Spotřebitelská důvěra v Německu kvůli uzávěře dál klesá
Spotřebitelská důvěra v Německu se dál zhoršuje. Rozsáhlá uzávěra zavedená proti šíření nákazy novým koronavirem má totiž negativní dopady na očekávané příjmy spotřebitelů a jejich ochotu utrácet, uvedl dnes institut GfK. Jeho index důvěry na prosinec klesl na minus 6,7 bodu z předchozích minus 3,2 bodu. -
Spotřebitelská důvěra v Německu navzdory inflaci rostla druhý měsíc za sebou
Spotřebitelská důvěra v Německu se navzdory inflaci zlepšila druhý měsíc za sebou. Vyplývá to z průzkumu, jehož výsledky dnes zveřejnil institut GfK. Institut nicméně varoval, že pozitivní nálada spotřebitelů pravděpodobně nepřetrvá, pokud ceny dále porostou. Tento trend by také mohl opozdit oživení spotřebitelské důvěry.