Trendy v chování spotřebitelů
Pohled do budoucnosti – trendy v chování spotřebitelů (7. díl)
09.05.2024 Článek se zabývá trendy v chování spotřebitelů a jejich vlivem na ekonomiku a investice. Čtenář se dozví o změnách preferencí a vkusu spotřebitelů, sociálních a kulturních vlivech, technologickém pokroku a roli sociálních médií při formování spotřebitelských preferencí. Zohledňuje se také faktory jako ekonomické podmínky, demografie, sociální a kulturní změny, média a psychologické aspekty, které ovlivňují trendy ve spotřebitelském chování.
Úvod do fundamentální analýzy - hlavní pilíře fundamentu (2. díl)
05.01.2024 Ve druhém článku pokračuji ve zkoumání světa fundamentální analýzy (FA) a prohlubuji naše chápání jeho klíčových aspektů. V předchozím článku jsme se seznámili se základy této důležité metody analýzy trhů a pochopili, proč hraje v investování nezastupitelnou roli. Nyní však přejdeme k hlavním pilířům FA, které nám umožňují lépe pochopit a předvídat pohyb trhů.
Další články k tématu Trendy v chování spotřebitelů
Změna chování čínských spotřebitelů může značně ovlivnit globální trh
29.11.2019 Zpomalování růstu globální ekonomiky a postupné snižování odhadů Mezinárodního měnového fondu (MMF) v jednotlivých zemích s sebou přináší i nové trendy vývoje a postupné změny v chování spotřebitelů. Příkladem je čínská ekonomika, kde spotřebitelé postupně ustupují z trendu posledních let, kdy významnou část úspor utráceli v zahraničí.
Dekarbonizace: Scénář do roku 2030 vede společnosti k větší udržitelnosti
05.03.2024 Dekarbonizace tvoří základ pro udržitelnou ekonomiku. Společnosti však často stojí před otázkou, jak učinit strategická rozhodnutí pro lepší zítřek již dnes. Ve své studii "Foresight studie: Dekarbonizace" vytvořila společnost Rohrbeck Heger, strategická divize Creative Docku prostřednictvím strategického foresightu scénář budoucnosti pro rok 2030, který nastínil směry postupu.
Finanční krize v roce 2019? 15 znaků blížící se recese
11.09.2019 Přehřívání trhu a slábnoucí výsledky z minulého roku jsou pro řadu analytiků předzvěstí blížící se finanční krize, či dokonce potenciálního pádu burzy. Samozřejmě, nikdo nemůže s jistotou prohlásit, kdy ekonomická krize skutečně přijde. V následujícím článku si probereme, které signály mohou naznačovat blížící se finanční krizi a také, jak se v nejkritičtějším případě při pádu burzy zachovat.
Komodity – kompletní průvodce komoditním trhem
28.02.2024 Investování a obchodování na komoditním trhu je zajímavý a specifický typ tradingu a investice, který se v mnoha ohledech podobá obchodování a investování do akcií. V tomto článku si představíme svět komodit a najdete zde kompletní průvodce světem komoditního trhu.
Prodeje na Černý pátek v USA dosáhly rekordních úrovni 📌
27.11.2023 Letos Black Friday ve Spojených státech znamenal výrazný nárůst online tržeb a dosáhl rekordních 9,8 miliardy dolarů, což je 7,5% nárůst oproti předchozímu roku. Pozoruhodný posun byl pozorován v chování spotřebitelů, přičemž více než polovina těchto tržeb ve výši přibližně 5,3 miliardy USD pochází z mobilních nákupů. Tato změna podtrhuje rostoucí vliv mobilního nakupování, poháněného reklamou na sociálních sítích a influencery. Zpráva společnosti Adobe, která primárně sledovala online nakupování, zdůraznila, že zatímco nákupy v obchodech mírně vzrostly o něco málo přes 1 %, nárůst prodeje v e-commerce o 8,5 % ilustruje jasnou preferenci spotřebitelů pro online nakupování. Trend nakupování online byl urychlen pandemií a měnícími se spotřebitelskými návyky, které se odklonily od tradičních zážitků Black Friday v obchodech.
Maloobchod pokračuje v oživení, došlo ale ke zpomalení
08.10.2020 Tuzemský maloobchod (bez započtení prodeje automobilů) vykázal v srpnu v meziročním vyjádření stagnaci. Po zohlednění kalendářních vlivů to pak odpovídá meziročnímu reálnému zvýšení o 1,6 %, což je jen mírně pod růstem z minulého měsíce (1,8 % r/r). Se zahrnutím automobilů došlo k meziročnímu snížení tržeb o 2,6 %. Náš optimistický předpoklad zlepšení trendu oživení se tak nenaplnil. I přesto ale trend zlepšení pokračuje. Oproti červenci maloobchodní tržby reálně vzrostly o 0,3 %.
💲 Dollar ztrácí před daty z maloobchodu
16.05.2023 Poslední dva měsíce jsme při pohledu na data maloobchodních tržeb pozorovali spíše salbší chování spotřebitelů. Na druhou stranu by oživení dynamiky mezd mělo přispět k oživení maloobchodních tržeb. Údaje s vyšší frekvencí navíc naznačují, že prodej aut a na čerpacích stanicích se odrazily, ale prodeje v jiných kategoriích mohou být smíšené.
Důvěřovat nerovná se utrácet
28.11.2013 Průzkumy důvěry amerických spotřebitelů v posledních měsících ukazují na krátkodobé zhoršování po delším období poziti...
Internetový prodej dobývá nová území. Nákupní centra se mění na výdejny zboží
05.11.2021 „Změna nákupního chování spotřebitelů v koronavirových časech nepříjemně dopadá na nákupní centra, která získávají funkci výdejen zboží zakoupeného na internetu. Kamenné obchody se v budoucnu stanou jen reprezentativními prostory, kde si zákazníci budou moci vyzkoušet nové zboží. Prodeje se ještě více přesunou na internet,“ říká hlavní ekonom BHS Štěpán Křeček.
Zisk společnosti McDonald’s se zvyšuje, protože do jejích restaurací přichází zákazníci, kteří jsou unavení z inflace
01.02.2023 Společnost McDonald’s v úterý informovala o tom, že zákazníci v USA více navštěvují její restaurace, což pomohlo s překonáním odhadů Wall Street ohledně zisku a tržeb za 4. čtvrtletí. Společnost založili bratři McDonaldovi v roce 1940, kteří svůj první stánek otevřeli v Kalifornii. Po celém světě se nachází více než 38 000 provozoven působících ve více než 120 zemích na světě.
Související klíčová slova:
Psychologie | Peníze | Inflace | Deflace | USA | Nezaměstnanost | Měnová politika | Poptávka | Recese | Rizika | Politika | Investujeme | Hospodářství | Sazby | Analýza | Centrální banka | Centrální banky | Ekonomika | Fed | Finanční trhy | Fiskální politika | Investice | Investování | Mezinárodní obchod | Měny | Nabídka | Pozice | Trend | Ukazatel | Výkonnost | WTO | Warren Buffett | Úrokové sazby | Banky | Doporučení | Obchodování | Hospodářský růst | Investiční příležitosti | Investoři | Emoce | Hospodářský cyklus | Světová obchodní organizace | Vzdělávání | Investiční strategie | Analýzy | Banka | Elektronické obchodování | Hrubý domácí produkt | Investiční | Jak vydělat | Jak vydělat peníze | Portfolia | Pro investory | Recenze | Ropy | Trh | Vydělat peníze | Buffett | Jim Rogers | Úspěch | Podnikání | Znalost | Makroekonomické analýzy | Výhled | Světová obchodní organizace (WTO) | Krize | Investiční rozhodnutí | Výnosy | Příjmy | Očekávání | Paul Tudor Jones | Ray Dalio | Obchodní války | Podniky | Dodávky ropy | Způsob obchodování | Rozhodnutí centrálních bank | Politická situace | Dosáhnout úspěchu | Obchod | Obchodní dohody | Konkurenceschopnost | Předpovědi | Rozvoj | Celebrity | Prognózy | Výhled do budoucna | Měnové politiky | Nabídka a poptávka | Obchodní podmínky | Hospodářské recese | Inovace | Budoucnost | Ukazatele | Obchodní vztahy | Trhy | Negativní dopad | Situace | Pandemie | Obchody | Výdaje | Rozhodování | COVID-19 | Fungování finančních trhů | Vývoj | Charlie Munger | Tržní podmínky | Dopad na finanční trhy | Klíčový ukazatel | Tudor | Spotřebitelé | Pandemie COVID-19 | Dramatický dopad | Růst | Potenciál | Ekonomiky | Války | Organizace | Práce | Pracovní síly | Expanze | Bezpečnost | Technologický pokrok | Dění na trhu | Covid | Ceny | Cenové hladiny | Zdanění | Energetický sektor | Geopolitické faktory | Změny úrokových sazeb | Rozpočtové deficity | Makroekonomická analýza | Sociální média | Rozhodnutí vlády | Pohyb trhu | Výnosy z investic | Pandemie COVID | Růstové sektory | Cenové trendy | Plány | Příležitosti | Konkurence | Technologie | Chování spotřebitelů | Odvětví | Chování | Ovlivňování | Společnosti | Opatření | Katastrofy | Růst trhu | Pozornost | TIM | Ekonomické teorie | Cykly | Fundamentální analýzy | Dlouhodobé trendy | Strategické plány | Instituce | Sankce | Mezinárodní vztahy | Geopolitické události | Stav hospodářství | Udržitelnost | Mobilní aplikace | Metody analýzy trhu | Analýzy trhu | Pověst | Mezinárodní dohody | Globalizace | Psychologické faktory | Nové příležitosti | Média | Náklady na půjčky | Třetí pilíř | Vice | Daniel Kahneman | Příležitosti a rizika | Investiční podmínky | Ekonomické podmínky | Tudor Jones | Nové technologie | Munger | Paul Samuelson | Jakub Matis | Pohled do budoucnosti | Společenské změny | Makroekonomické faktory | Inflace a deflace | Hospodářské cykly | Mezinárodní ekonomika | Rozpočtové deficity a přebytky | Deficity a přebytky | Analýza hospodářských politik | Ekonomické modely | Ekonomické modely a prognózy | Komplexní rámec | Mezinárodní konflikty | Politické změny | Embarga a sankce | Energetické zdroje | Ekologické události | Technologické inovace | Demografické změny | Měnové trendy | Regulační změny | Metody analýzy | Zvýšený zájem | Oblečení | Portfólia | Dopad na ekonomiku | Psychologické aspekty | Fiskální udržitelnost | Politické reakce | Demografie | Technologický vývoj | Hlavní pilíře fundamentu | Pilíře fundamentu | Kontext | Vlády | Co to ovlivňuje? | Mezinárodní kontext | Produkty a služby | Materiály | Služby | Vliv na ekonomiku | Odpovědnost | Rychlý vývoj | Kdo to řídí | Politické a regulační změny | Krizové řízení | Jak fungují trendy spotřebitelského chování? | Online recenze | Podnikání a inovace | Aspekty týkající se trendů v chování spotřebitelů | Faktor udržitelnosti | Vliv krizových situací | Pověst značky | Nadnárodní vlivy | Faktory ovlivňující trendy v chování spotřebitelů | Vliv trendů ve spotřebitelském chování na ekonomiku | Psychologie spotřebitelů
Nejčastější klíčová slova:
USD | EUR | USA | Index | Pozice | Trh | Výhled | Rezistence | Reuters | ČTK | Banky | Banka | Obchodování | Indikátor | FOREX | Trading | Růst | Cena | Graf | EUR/USD