Auta se spalovacími motory
Finanční trhy – výhled roku 2024
15.01.2024 Rok 2023 zakončil na velmi pozitivní vlně, kdy investorům přinášely zisky akcie hodnotové i technologické, dluhopisy státní i firemní, zlato i kryptoměny. O to těžší bude takovou rally zopakovat, protože startovací čára roku 2024 už je nastavena poměrně vysoko.
Další články k tématu Auta se spalovacími motory
Reuters: EK navrhuje, že po roce 2035 umožní prodej aut na syntetická paliva
21.03.2023 Evropská komise (EK) navrhuje, že po roce 2035 umožní prodej nových osobních aut se spalovacími motory, ale jen v případě, že budou využívat pouze syntetická paliva. Informovala o tom agentura Reuters. Ta se odvolává na dokument, který nastiňuje návrhy komise německému ministerstvu dopravy. Německo patří spolu s Českou republikou mezi členské země Evropské unie, které pro auta na syntetická paliva prosazují výjimku ze zákazu prodeje nových osobních aut se spalovacími motory po roce 2035.
Brusel ustupuje Berlínu, auta se spalovacími motory se budou v EU prodávat i po roce 2035, jak dnes informuje eurokomisař Timmermans. Jde o dobrou zprávu i pro českou ekonomiku
25.03.2023 Evropská komise se dohodla s Německem na nové podobě regulace, podle níž mají být nová auta od roku 2035 takzvaně uhlíkově neutrální. Dnes dopoledne to na svém twitterovém účtu oznámil Frans Timmermans, místopředseda Evropské komise odpovědný za klimatickou politiku.
Úplné vymýcení aut se spalovacími v EU klimatické změny nezpomalí
19.07.2022 Hned na úvod řekněme to nejpodstatnější. Ani úplné vymýcení aut se spalovacími motory v EU nemá samo o sobě šanci zpomalit, natož zvrátit proces klimatických změn. Pokud bude veškerá automobilová doprava v EU (osobní, nákladní, kamionová,…) plně elektrifikována, klesnou celosvětové emise oxidu uhličitého oproti nynějšímu stavu o přibližně dvě procenta. To je z hlediska celoplanetárního tak nepatrné snížení, že jej příroda sotva zaznamená. Navíc, stačí, když Čína bude svým současným tempem stavět dále uhelné elektrárny a ta dvě procenta rychle zase nabere zpět.
Řím: Konec aut se spalovacími motory zničí v Itálii desetitisíce míst
30.05.2023 Italská vláda se obává, že rozhodnutí Evropské unie, které od roku 2035 prakticky znemožňuje prodej nových aut na naftu a benzin, povede v Itálii k zániku zhruba 70.000 pracovní míst. Podle italských médií to řekl italský vicepremiér a ministr zahraničí Antonio Tajani. Zároveň varoval před fundamentalismem při řešení klimatických otázek. Rozhodnutí EU ohledně aut se spalovacími motory označil za ničivé.
Německý ústavní soud zarazil plán Scholzova kabinetu utratit v přepočtu 1500 miliard korun za boj s klimatem
17.11.2023 Německo je příliš malým emitentem, aby mohlo globální klima ovlivnit, takže soud budoucí generace Němců rozumně chrání před sobeckým zadlužováním generací současnou.
Německo – a s ním i Česko – má další problém. Číňané mu „za humny“ postaví svůj první evropský závod na výrobu elektroaut
05.11.2023 Největší evropská automobilka, Volkswagen, má další problém – a Evropa, Německo i Česko s ním. Největší čínský výrobce elektroaut (a po Tesle druhý největší na světě), automobilka BYD, postaví svůj první závod v Evropě. A to v Maďarsku. To vše v době, kdy Volkswagen razantně škrtá a ve svých závodech v Německu ukončuje nábor nových pracovníků, neboť absolutně nezachytil trend elektromobility a nedokázal zároveň v Bruselu ubránit vozy se spalovacími motory. Nepostaví proto ani gigafactory v Česku.
Automobilky se smířily se zákazem spalovacích motorů, vadí jim Euro 7
14.02.2023 Tuzemští výrobci aut i jejich dodavatelé se s úplným zákazem prodeje vozů se spalovacími motory již smířili. Jako hlavní problém v současnosti však vidí navrhovanou emisní normu Euro 7/VII, která podle nich může nastavený proces elektrifikace vozidel zásadním způsobem zkomplikovat. Mohlo by jít například o předčasné vyřazování vozů zejména nižších kategorií z trhu nebo přesměrování omezených zdrojů na vývoj a výzkum. Uvedlo to dnes Sdružení automobilového průmyslu v reakci zaslané ČTK.
Česko se může stát „Detroitem Evropy“, kvůli nástupu elektromobility, varuje agentura Bloomberg. ČR selhává v lákání zahraničních investorů, výrazně zaostává i za Maďarskem a Polskem
08.01.2024 Americké město Detroit, symbol automobilové výroby 20. století, se především v důsledku globální finanční krize let 2008 a 2009 a úpadku tamní produkce aut stalo nakonec také symbolem ekonomické devastace a krachu. Pád tamních automobilek General Motors a Chrysler z něj učinil „město duchů“, plné opuštěných, chátrajících fabrik, v němž míra nezaměstnanosti stoupala ke 30 procentům, podle některých odhadů dokonce atakovala hranici 50 procent. Agentura Bloomberg ve svém dnešním článku varuje, že Česko se může proměnit v „Detroit Evropy“, podobně jako Slovensko.
Akcie Volkswagen: Automobilka chce odkoupit Europcar za 2,5 miliardy EUR
04.08.2021 V dnešním příspěvku se zaměříme na akcie Volkswagen. Automobilový sektor je v současné době pod velmi silným tlakem díky snahám EU o rychlou elektrifikaci veškerých vozidel. Volkswagen a jiné automobilky na to samozřejmě musí reagovat. Mezi další zajímavé novinky patří například koupě Europcar a potenciální výstavba továrny na výrobu baterií do elektroaut v České republice.
Pět důvodů, proč ojetiny budou v ČR prudce zdražovat i nadále
28.07.2021 Průměrná cena ojetých aut na českém trhu v prvním letošním pololetí stoupla meziročně o takřka 16 procent na 245 tisíc korun. Rapidní zdražování ojetin bude pokračovat, i když částečně jsou jeho důvodem přechodné faktory. Proč bude citelné zdražování ojetin pokračovat?
Související klíčová slova:
Nejčastější klíčová slova:
USD | EUR | USA | Index | Pozice | Trh | Výhled | Rezistence | Reuters | ČTK | Banky | Banka | Obchodování | Indikátor | FOREX | Trading | Růst | Cena | Graf | EUR/USD