Euro 7
Český trh průmyslových nemovitostí může díky automotive opět růst
29.04.2024 Trh výrobních, skladových a průmyslových prostor v České republice čelil v nedávné době výzvám spojeným s post-covidovým ochlazením a vysokou inflací. Nyní však prodloužení doby platnosti normy Euro 6 a zmírnění nové regulace Euro 7 u spalovacích motorů přináší automobilovým výrobcům a dodavatelům nové období jistoty a na trhu jsou již patrné signály oživení poptávky v roce 2024, což dává nový impuls i českému trhu s komerčními nemovitostmi.
Nejdůležitější události ve světové ekonomice v roce 2023
30.12.2023 V tomto každoročně oblíbeném a již tradičním článku se podíváme na všechny klíčové události, které nejvíce ovlivňovaly světové finanční trhy. A to vše velmi přehledně uskupeno do jednotlivých měsíců a dnů – den za dnem jak události přicházely na trhy.
Autoprůmysl dohodu o normě Euro 7 vítá, podle ekologů nepovede ke zlepšení
19.12.2023 Pozitivní ohlas vyvolala u automobilek včerejší dohoda o emisní normě Euro7, kterou uzavřeli zástupci členských zemí Evropské unie a Evropského parlamentu. Některé firmy ze širšího odvětví automobilového průmyslu ovšem tvrdí, že dohoda mohla být ambicióznější. Environmentální organizace požadovaly výrazně vyšší cíle a o nových limitech hovoří jako o "zmrazení současné situace" a vítězství automobilové lobby.
EU se shodla na nové emisní normě, emisní limity už nejsou tak přísné
18.12.2023 Země Evropské unie a europoslanci se dnes shodli na nové emisní normě, oznámil Evropský parlament. Emisní limity pro osobní i nákladní auta už nejsou tak přísné jako v původním návrhu a rovněž se podařilo dojednat delší časový rámec zavedení normy, mimo jiné české automobilky tedy budou mít více času připravit se na nová pravidla. Nařízení zcela nově zavádí opatření ke snížení emisí z pneumatik a brzd a ke zvýšení životnosti baterií. Aby norma začala platit, musí ji ještě schválit ministři členských zemí a plénum Evropského parlamentu, což je ovšem již považováno za formalitu.
Řím: Konec aut se spalovacími motory zničí v Itálii desetitisíce míst
30.05.2023 Italská vláda se obává, že rozhodnutí Evropské unie, které od roku 2035 prakticky znemožňuje prodej nových aut na naftu a benzin, povede v Itálii k zániku zhruba 70.000 pracovní míst. Podle italských médií to řekl italský vicepremiér a ministr zahraničí Antonio Tajani. Zároveň varoval před fundamentalismem při řešení klimatických otázek. Rozhodnutí EU ohledně aut se spalovacími motory označil za ničivé.
Škoda Auto díky odkladu emisní normy nebude muset propouštět, řekl Jahn
29.05.2023 Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto díky očekávanému odkladu zavedení emisní normy Euro 7 nezavře jednu výrobní halu a nepropustí 3000 lidí, jak dřív avizovala. Firma totiž nebude muset předčasně ukončit výrobu modelů Fabia, Scala a Kamiq. V rozhovoru pro deník E15 to řekl člen představenstva Škody Auto pro prodej a marketing Martin Jahn.
Náklady na emisní normu Euro 7 podle automobilek převýší odhady EK
23.05.2023 Přímé náklady výrobců automobilů na navrhovanou emisní normu Euro 7 budou až desetkrát vyšší, než předpokládá Evropská komise (EK). Evropské sdružení výrobců automobilů (ACEA) dnes uvedlo, že podle studie poradenské společnosti Frontier Economics přímé náklady na splnění požadavků normy Euro 7 u benzinových osobních vozů a dodávek, včetně nákladů na schválení typu, investice a vybavení, dosáhnou 1862 eur (44.100 Kč) na vozidlo. EK je odhaduje na 184 eur na vozidlo.
Italský ministr: Itálie a její spojenci mají sílu zablokovat emisní normu Euro 7
16.05.2023 Itálie a její spojenci v Evropské unii včetně České republiky mají dostatek sil na to, aby zablokovali pravidla emisní normy pro motorová vozidla Euro 7. Řekl to dnes italský ministr dopravy Matteo Salvini. Norma Euro 7 v současné navrhované podobě by měla od roku 2025 mimo jiné omezit zplodiny oxidů dusíku a pevných částic vypouštěných do ovzduší, a to nejen z výfuků, ale i pneumatik a brzd.
Reuters: EK navrhuje, že po roce 2035 umožní prodej aut na syntetická paliva
21.03.2023 Evropská komise (EK) navrhuje, že po roce 2035 umožní prodej nových osobních aut se spalovacími motory, ale jen v případě, že budou využívat pouze syntetická paliva. Informovala o tom agentura Reuters. Ta se odvolává na dokument, který nastiňuje návrhy komise německému ministerstvu dopravy. Německo patří spolu s Českou republikou mezi členské země Evropské unie, které pro auta na syntetická paliva prosazují výjimku ze zákazu prodeje nových osobních aut se spalovacími motory po roce 2035.
Jahn: Škoda Auto bude muset kvůli Euro 7 propustit 3000 lidí a zavřít jednu halu
19.03.2023 V případě zavedení emisní normy Euro 7 bude Škoda Auto muset zavřít jednu výrobní halu a o práci přímo u automobilky přijde 3000 lidí. Včetně dodavatelů půjde o zhruba 10.000 propuštěných lidí. Důvodem je ekonomická nemožnost dále vyrábět a prodávat menší modely Fabia, Scala a Kamiq. V dnešním pořadu Otázky Václava Moravce v České televizi to řekl člen představenstva Škoda Auto pro prodej a marketing Martin Jahn.
Automobilky se smířily se zákazem spalovacích motorů, vadí jim Euro 7
14.02.2023 Tuzemští výrobci aut i jejich dodavatelé se s úplným zákazem prodeje vozů se spalovacími motory již smířili. Jako hlavní problém v současnosti však vidí navrhovanou emisní normu Euro 7/VII, která podle nich může nastavený proces elektrifikace vozidel zásadním způsobem zkomplikovat. Mohlo by jít například o předčasné vyřazování vozů zejména nižších kategorií z trhu nebo přesměrování omezených zdrojů na vývoj a výzkum. Uvedlo to dnes Sdružení automobilového průmyslu v reakci zaslané ČTK.
Související klíčová slova:
Nejčastější klíčová slova:
USD | EUR | USA | Index | Pozice | Trh | Výhled | Rezistence | Reuters | ČTK | Banky | Banka | Obchodování | Indikátor | FOREX | Trading | Růst | Cena | Graf | EUR/USD
|
|